Försäljning

Utveckla dina försäljningsprocesser genom AI-integration och digital automatisering
Explorers - AI and automation - Sales (SWE)

Bakgrundsinformation

För att komma i kontakt, vänligen dela några grundläggande detaljer om dig själv och din organisation.


Generering av försäljningsleads

Generering av försäljningsleads är processen att hitta och attrahera potentiella kunder som är intresserade av dina produkter eller tjänster, med målet att samla in deras information så att säljteamet kan följa upp och konvertera till kunder. Genom att utnyttja AI kan företag skapa en mer effektiv, målinriktad och i slutändan mer framgångsrik process för generering av försäljningsleads, vilket leder till ökade konverteringar och ökade intäkter.


Utvärdera relevansen av exemplen nedan för ditt företag och/eller din verksamhet.

1 = inte alls relevant, 5 = mycket relevant


Customer Relationship Management (CRM)

CRM är ett system för att hantera kundrelationer och data, som hjälper företag att förbättra interaktioner, öka försäljningen och få insikter. AI och automation kan avsevärt förbättra CRM på många sätt, vilket leder till förbättrad effektivitet, djupare kundförståelse och i slutändan bättre affärsresultat.

Utvärdera relevansen av exemplen nedan för ditt företag och/eller din verksamhet.

1 = inte alls relevant, 5 = mycket relevant


Personligt kundengagemang

Personligt kundengagemang innebär att skräddarsy alla interaktioner som en kund har med ett företag enligt kundens behov, preferenser och tidigare beteenden. Istället för att behandla alla kunder lika, behandlas varje individ är olika med målsättningen att skapa relevanta och meningsfulla upplevelser. AI ger företag möjlighet att gå bortom generiska interaktioner och skapa verkligt personliga upplevelser som främjar starkare kundrelationer, ökar tillfredsställelsen, driver lojalitet och i slutändan ökar affärstillväxten.

Utvärdera relevansen av exemplen nedan för ditt företag och/eller din verksamhet.

1 = inte alls relevant, 5 = mycket relevant


Optimering av försäljningsprocessen

Genom försäljningsprocessoptimering analyseras, utvecklas och förbättras stegen och aktiviteterna som ingår i att sälja ett företags produkter eller tjänster. Målet är att göra säljprocessen mer effektiv och förutsägbar, vilket i slutändan leder till ökad försäljning, högre intäkter och förbättrad kundnöjdhet.

Utvärdera relevansen av exemplen nedan för ditt företag och/eller din verksamhet.

1 = inte alls relevant, 5 = mycket relevant


Stöd för försäljningsarbetsflöde

Stöd för säljarbetsflöden omfattar de olika verktyg, teknologier, resurser och processer som införts för att hjälpa säljteam att genomföra sin säljprocess effektivt och effektivt. Det handlar om att tillhandahålla den infrastruktur och hjälp som behövs för att effektivisera sina dagliga uppgifter, hantera sina aktiviteter och i slutändan avsluta fler affärer.

Utvärdera relevansen av exemplen nedan för ditt företag och/eller din verksamhet.

1 = inte alls relevant, 5 = mycket relevant


Ytterligare processer

Saknar du några processer eller uppgifter i listan med exempel ovan? Beskriv kort dina idéer nedan.